Limited edition – édition limitée
Numbered 01 to 23 – Numéroté de 01 à 23
From 29 490€ – A partir de 29 490€

“The result is a level of fit and finish that is almost unparalleled in the motorcycle world”
Pipeburn

BACK IN BLACK

Qora is taking it’s inspiration from the “age d’or” of coach builders, using the same vision. Elegance, simplicity and pureness are guideline notions for the designers team. The result came to life : a Triumph 1200 Bobber dressed up with a deep piano black dress.

Objective was to get-off motorcycle’s standards, breaking up with codes, and go further than the crowd of builders. An interesting game appears with the opposition of the classical aspect at first sight, and the refinement of every parts in details. Straight cut of the rear fender, flat side of the new fuel tank or invisible front mudguard are few particularities of the Qora. Pushing forward a bit and the double texturing smooth/blunt below the alloy 3D printed saddle structure and headlight ring will even blow your mind. After a step back, the real stance of the bike is revealed. All is tilted in the front, in order to find an aggressive attitude, as a beast barreling the roads.

No visual obstruction on elements of the motorcycle is creating a duality between the engine/frame assembly and all others parts. A smooth arch is appearing on top of that, coming from the fork cover and reaching the rear fender.

Concerning specifications, just improvements of the Bobber. Upgraded brakes with two tailor-made braking disk by Beringer, lenticular milled rims, and a tight rework of the saddle, to couple the driver with his machine.

Badass black beauty !

DE NOIR VÊTUE

Qora s’inspire de « l’âge d’or » des constructeurs carrossiers, respectant la même vision. Élégance, simplicité et pureté ont donc guidé l’équipe de design. Le résultat, un Bobber sur base de Triumph 1200 habillé d’une robe noir profond.

L’objectif était de casser les codes actuels des préparateurs et d’aller dans une nouvelle direction. Une opposition apparaît alors entre l’aspect classique de la ligne générale et très moderne dans le traitement des détails. La coupe droite du garde-boue arrière, les coupes latérales du nouveau réservoir ou le garde-boue avant presque invisible sont quelques-unes des particularités de la Qora. Plus en détail, apparait aussi un jeu de contraste lisse/facette rendu possible par à l’impression 3D en aluminium que l’on retrouve sur la structure de selle, l’entourage de phare et le capotage de boitier d’injection. Un léger pas en arrière, la ligne prend alors toute sa puissance. L’ensemble est basculé vers l’avant, afin de trouver une attitude agressive, prête à dévorer l’asphalte.

A contrario, aucune obstruction visuelle sur les éléments de la moto ne crée une dualité entre les parties technique et esthétique. Une arche partant du garde boue arrière et basculant de manière dynamique vers l’avant en surplombant le cœur de la bête unifie l’ensemble.

Un double disque sur-mesure Beringer, une paire de jantes lenticulaires en aluminium ainsi qu’une selle confortable complètent les caractéristiques techniques.

Qora se dévoile alors telle une beauté noire fatale!

“La régle d’or de VIBA : lier réalisation artisanale et technologies innovantes”
PetrolHead